]Flere spændende rejser og udflugter i 2020

Henvendelse om rejser til Lisbet Støttrup, Tlf.: 7594 2385

SMUKKE RÜGEN den 24. – 27. maj 2020

Tag med Pensionistforeningen og De grå Busser til Rügen. Efter en meget smuk, lang og spændende køretur med bussen, når vi frem til Rügen.

Vi bor i SASSNITZ lige ud til havet. Næste dag venter flot sejltur langs hvide klinter til KONGESTOLEN – 117 km. Vi fragtes med et lille traktor-tog til nordspidsen med KAP ARKONA og hilser på SVENTEVIT. Vi besøger den 5 km lange bygning KOLOS von PRORA, som Hitler lod bygge som et ferieparadis til vennerne. Den kom dog aldrig i8 brug. Den hvide by PUTHUS eller ROSEBYEN, fordi grundlæggeren fyrst MALTE forlangte, at alle beboerne skulle have højtstammede roser foran husene – er en oplevelse.

På sydkysten finder vi de hyggelige badebyer – SELLIN og GÖHREN med hvide sandstrande og flotte badebroer. Fra ¨GÖHREN tager vi damptoget “RASENDE ROLAND” til det meget imponerende jagtslot “GRANITZ. Vi ser slottet og nyder flotte omgivelser, inden vi kører med traktor-tog tilbage til BINZ, hvor bussen holder. Vi når også Tysklands mindste nationalpark JASMUND.

På hjemturen kører vi over broen til fastlandet, og gør holdt i den gamle meget smukke by STRALSUND fyldt med spændende, velholdte, seværdige fæstningsanlæg, volde, mure, byporte og smukke kirker m.m. Efter en dejlig middag fortsætter vi mod Danmark fyldt af herlige oplevelser. Vi gør holdt ved grænsen for indkøb.

Prisen er 3.900 kr. ved 35 personer. Ønsker man enkeltværelse er prisen 4.350 kr.

Frokost dag 3, drikkevarer, is og forsikring er ikke medregnet.

Rejsen sælges onsdag den 25. marts kl. 10-13 i Foredragssalen.

Husk pas og Euro.